אפליה: משרד החינוך הורה לבצע ביקורת טיולים רק למוסדות החרדיים

    ארי וידר | צילום: מאיר אלפסי No Comments on אפליה: משרד החינוך הורה לבצע ביקורת טיולים רק למוסדות החרדיים
    22:21
    30.04.24
    צבי טסלר No Comments on גל של התייקרות מחירים לאחר הפסח | הסל המשתלם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    האם משרד החינוך מאשים במרומז את מוסדות החינוך החרדיים בזלזול בחיי אדם? כך לפחות יש מי שמתרשם לאור מכתב רשמי שנשלח על ידי בכירה במשרד החינוך לכל מנהלי הבטיחות במחוז ת"א.

    מנהלת תחום בטחון ובטיחות במחוז ת"א הגב' קרן וייס שיגרה מכתב לקציני הבטיחות במחוז ת"א ובהם ביקשה מהם לבצע ביקורות מיוחדות במוסדות החינוך החרדיים.

    במכתבה שנכתב לאור האסון בטביעת הילד בחצור הגלילית "אבקש להנחות את כל קב"טי המוס"ח (מוסדות החינוך. א.ו) ברשויות לאתר את כל הטיולים של מוסדות המגזר החרדי שמתוכננים לצאת ממחר ועד ה-17 ביולי ולבצע להם ביקורת טרום טיול ולוודא שהם מכירים את ההנחיות בדגש על איסור רחצה בבריכה ובים.

    כל אירוע של היפגעות ילד בכלל ובפעילויות חוץ בפרט, חלה חובת דיווח של הקב"ט הרשותי שבגזרתו קרה הארוע וכן של הקב"ט שאליו שייך התלמיד".

    במשרד החינוך בחרו שלא להתייחס לשאלתינו האם קיימת הנחיה חריגה כלפי המוסדות החרדיים וממשרד החינוך נמסר לאתר 'קול חי' כי "הטיולים מתקיימים כסדרם ובלבד שהצוות החינוכי עומד בקריטריונים הנדרשים עפ"י חוזר מנכ"ל".

    לאחר פניה חוזרת של אתר קול חי שינו במשרד את גירסתן ואמרו כי ״בשל האירועים הטראגיים האחרונים, החליט משרד החינוך לפעול ביתר שאת בכל נושא בטיחות בטיולים. מוסד שלא עבר או יעבור את ההכשרה המתאימה לא יוכל לצאת לטיול. הנחייה זו תקפה לכלל מערכת החינוך לאורך כל שנת הלימודים״.



    0 תגובות